tisdag 3 mars 2009

Hej!
Jag ställde frågan på förskolan häromdagen. Jag insåg redan innan jag hade ställt frågan att jag var tvungen att ändra frågan lite. Jag utgick ifrån sagan där Nalle Puh uppfinner en ny lek, Puh- pinnen. Min fråga fick bli Varför tror ni att kotten hamnade på andra sidan bron? Istället för Varför rinner vattnet i en bäck? Jag fick några intressant svar som jag tror vi kan arbeta vidare med. Ska bli intressant och se var någonstans det här kommer att leda oss vidare.
Hälsningar Maria

1 kommentar:

  1. Tjingeling!!

    Har också ställt frågan men då i skolan. Tyckte att sagan om Puh-pinnen var en hjälp att sätta eleverna in i sammanhanget så det kunde föreställa sig en rinnande bäck.

    Det visade sig att vissa elever förstått att det krävs en lutning för att vattnet skall rinna medan någon trodde att det berodde på att "krabbor ligger på botten och viftar med sina ben"

    SvaraRadera